vrijdag 21 november 2014

Doe het zelf idee



Van mijn moeder kreeg ik laatst deze prachtige bos dahlia’s uit haar eigen tuin!
In de schuur pakte ik als vanzelf een glazen vaas. Ik dacht, waarom bloemen altijd in één vaas?
Voor een recept had ik laatst asperges nodig. Ik zat helemaal buiten het seizoen dus geen verse asperge te krijgen. Gelukkig bestaan er dan asperges in een glazen pot. Deze glazen potten waren zo grappig lang van vorm dat ik ze bewaard heb van een gang naar de glascontainer.

Ik pakte deze potten erbij en vond dat ze wel wat gepimt mochten worden.
Uit mijn verzameling lapjes stof (bewaarsels van de tijd dat ik nog zelf kleding maakte voor de kinderen en mijzelf) koos ik deze rode ruitstof.
Ik scheurde er twee rechthoeken van.

De rafels van het scheuren geven net die extra touch!

Met wat hobbylijm plakte ik de stof op het glas. 
Om het schroefgedeelte wikkelde ik wat bruin touw. 
Tot slot lijm ik er nog een stukje kant op. 
De vazen zijn klaar voor gebruik.
 bloemen erin en genieten maar!
 
Nu de bloemen zijn uitgebloeid gebruik ik de vazen als waxinelichthouders.


De sterren komen uit mijn voorraad kerstspullen. Om het waxinelichtje heb ik washi-tape gedaan (te koop bij o.a. Action). 
Kleine moeite en weer verder genieten.....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten