vrijdag 28 november 2014

Tweedehands

Het is al jaren geleden dat een vriendin mij meenam naar de kringloopwinkel.
Groot was mijn verbazing toen ze tussen de kleding begon te snuffelen. Ik snuffelde maar wat mee want wist ook niet goed wat ik in zo'n winkel moest doen.

Zie ik daar toch een prachtige jurk van Josephine en Co. hangen. Hangt zoiets in de kringloopwinkel was mijn eerste gedachte. Op naar de paskamer. De jurk zat als gegoten. Bij de kassa kwam de volgende verrassing: zóóó goedkoop???
En toen is de liefde voor de kringloop/tweedehands winkel ontstaan die tot op de dag van vandaag voortduurt!
In Barneveld heb ik de luxe uit een heel aantal twe
edehands winkels.
De allerleukste vind ik zelf de Dorcas winkel.

De vrijwilligers presteren het om de winkel elke week weer een andere "look" te geven. Zo is een bezoek altijd weer "nieuw".
De winkel heeft veel verschillende afdelingen. Als eerste loop ik altijd naar de legpuzzels.

Sinds ik daar voor € 1,50 deze (ook nog complete) puzzel scoorde heb ik er een nieuwe hobby bij.
Aan het einde van de zomer stonden deze rieten stoelen ad € 5,00 in de winkel. 
Voor onze veranda (ons huisje in de tuin) was ik al tijden op zoek naar geschikte stoelen. De stoelen waren behoorlijk verweerd. Omdat ik toch van plan was ze te gaan verven dacht ik, voor € 10,00 kan er weinig mis gaan.
Eerst dacht ik de stoelen met de hogedrukspuit wel schoon te krijgen maar daar was het riet niet tegen bestand. Gauw gestopt en de stoelen laten drogen. De volgende dag met witte hoogglans verf van de Action en een roller aan de slag. De verf zoog er erg in maar hechtte verder prima!

Omdat het lastig was om tussen het riet te komen heb ik de dag er na de stoelen met spuitbusverf gespoten. Ook dat ging prima.
In ons huisje in de tuin stond nog een gele tafel. Ook die maar geverfd.
Nieuwe kussentjes erin gemaakt en zo konden we nog enkele mooie nazomer dagen in de stoelen zitten en genieten. Nu blijft het bij kijken naar.....maar dat is niet minder de moeite waard!





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten