dinsdag 13 januari 2015

High Tea deel 1

En toen brak de dag aan dat ik 50 werd......Eerst overwogen om deze dag maar stilletjes voorbij te laten gaan. Toen besefte ik dat het ook bijzonder is en dat sommige gebeurtenissen ook best gevierd mogen worden. 
Ik besloot om hier thuis een High Tea te organiseren voor manlief (die de hele dag vrij had genomen!!!!), buurvrouwen, vriendinnen en mijn moeder! Maar eerst werd de uitnodiging verstuurd....
Op Internet zocht ik naar een tekening van een theepot. Die afbeelding kopieërde ik en plakte die in een Word-document. Als je dan op de afbeelding gaat staan en een muisklik geeft komt bovenin de werkbalk de keuze optie: 'Opmaak' en daar onder kun je dan kiezen voor 'Tekstterugloop'. Kies dan voor 'achter tekst'. Vervolgens typte ik de tekst van de uitnodiging een beetje in het midden van het Word document. Als je dan weer op de afbeelding gaat staan en je houd de muis ingedrukt dan kun je de afbeelding zo naar de tekst verplaatsen. In mijn geval sleepte ik de theepot zo dat de tekst "in de theepot" kwam te staan.
De afbeelding drukte ik af op crême kleurig papier. De theepot knipte ik daarna uit en plakte die op donkerblauw karton. Ik had nog een ponsje van een theepot liggen. Daarmee drukte ik uit verschillende kleuren karton theepotjes uit. Die plakte ik op de envelop. Nu nog de adressen schrijven en postzegels plakken en de uitnodiging kan verstuurd worden!
De volgende stap was het vinden van recepten voor de High Tea. Met de komst van Internet is dit niet zo heel ingewikkeld. Recepten te over.
Als eerste vond ik op Welke een recept waarvoor je een Turks brood gebruikt. Halveer het brood overlangs en snijd het brood dan doormidden.



Omdat ik 19 personen verwacht op de High Tea kocht ik twee (kleine) Turkse broden.
Het ene brood besmeerde ik met crême fraiche, bieslook, rucola en plakjes gerookte zalm.

Daarna het brood in punten snijden en vastzetten met prikkers.


Het andere brood besmeerde ik met kruidenroomkaas, rucola, tomaat en plakjes gerookte kip.
Ook zoete gerechten mogen (hiep-hiep-hoera!) tijdens een High Tea niet ontbreken. Ik ben dol op zoetigheid dus maakte ik een etagère vol met o.a. (zelfgemaakte) cupcakes versierd met het getal '50'. Mini zoentjes, tompouces, bananensoesjes en niet te vergeten bonbons.

En dit is nog maar het begin......
                                                             wordt vervolgd..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten