vrijdag 6 februari 2015

Nog meer letters

Het is een ontspannende bezigheid geweest om de CD's te beplakken met "Oost West Thuis Best" (zie het artikel van 27 januari jl.).
Omdat ik heel blij ben met het resultaat kreeg ik ook een idee voor de eerste verdieping.
Toen ik er aan begon dacht ik: dit is pure noodzaak (en dan heb je er minder plezier in). Maar gaande weg begon ik het steeds meer te zien als een creatieve oplossing (en kreeg ik er echt plezier in!)
De ramen boven de deuren laten veel te veel licht door waardoor het vooral in de zomermaanden veel te lang licht blijft én veel te vroeg licht wordt op de slaapkamers.
Tijd voor actie!
Het behang wat ik ga gebruiken om op de ramen te plakken is papier behang. Dit kan gemakkelijk met behangplaksel op de ramen worden geplakt. Voordeel is ook dat het behang er zo weer afgehaald kan worden als je weer eens iets anders zou willen. (Het moderne vliesbehang is niet geschikt om op ramen te plakken omdat de lijm niet droogt.
Als ik de juiste maten weet knip ik de vorm uit wit behang.)
Het eerste raam is afgeplakt maar het oogt allemaal erg saai en steriel. 


Bij de voorraad behang lag nog een kleine rol zilverkleurig behang. Daar ging ik mee aan de slag.
Net als bij de letters voor de CD's zocht ik ook nu weer letters naar m'n zin op de computer en printte ze uit.

Met carbon papier nam ik de letters in spiegelschrift op de achterkant van het behang
over en knipte ze uit.



De letters plakte ik met behangplaksel op: 


Zo is hier het nuttige met het aangename verenigd!
                                                                    
                                                                  Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten