dinsdag 17 februari 2015

Om weg te geven

De afgelopen periode had ik een paar uitstapjes waarbij ik graag een cadeau(tje) voor de gastvrouw wilde meenemen. Het was geen verjaardagsbezoek of jubileum maar zo'n bezoek dat je toch iets wilt meenemen in de vorm van een presentje. Het eerste uitstapje was op mijn vrije donderdag van het Fruytier. Hans werkt op donderdag thuis en dat betekent een auto op de oprit!
Foto: nl.123rf.com
Die kans laat ik niet onbenut en zo sprak ik deze donderdag af met een vriendin in 't Gooi!
Ik maakte een presentje met spullen die hier allemaal nog "op voorraad" lagen.
Een kartonnen rol waar ooit rollen snoep in hebben gezeten. Waxinelichtjes en drie rollen washi tape.
Eerst bekleedde ik de kartonnen rol met cadeaupapier (van de Action).
Daarna werden de waxinelichtjes voorzien van het washitape.

De laatste handeling spreekt bijna voor zich, de waxinelichtjes stapelde ik op elkaar in de rol.
Het was een hele leuke bezigheid om deze spullen te pimpen en er een cadeau van te maken!


Het tweede uitstapje was het eetclubje HEMA! Het was mijn beurt om iets voor de gastvrouw mee te nemen. Nu kan deze gastvrouw een grap altijd waarderen en daarom heb ik even de hersenen moeten kraken om een grap te bedenken.
De bedachte grap bracht nog een uitstapje teweeg namelijk naar de Winkel van Sinkel in Ede. Dit is de tweedehandswinkel van de Hervormde Kerk te Ede. Deze winkel is o.a. op woensdagavond open. Als ik naar deze winkel ga gaan er vaak één of meerdere zussen mee. Zo ook deze woensdagavond. Ik ga op zoek naar een glazen schaaltje

en een glazen bord. 
Het is de bedoeling dat ik dat op elkaar ga lijmen met een grapje in het schaaltje.
Na wat heen en weer gezoek vindt mijn zus een beeldje van een poes. 
De grap is "geboren". 
Thuisgekomen zoek ik wat decoratiemateriaal voor in het schaaltje. Dat worden wat witte steentjes. Eerst lijm ik de poes in het glazen schaaltje en strooi er wat witte steentjes bij.
Daarna lijm ik het glazen bord er op.
Zie hier een taartschaal!
Ik maak een vogeltaart en zet die op de taartschaal.
De grap moet wellicht iets toegelicht worden maar houdt in dat de poes niet bij de vogels kan komen die van de vogeltaart komen eten omdat hij veilig verstopt zit onderin het plateau!
De taart wordt ingepakt in folie.
En voorzien van een persoonlijk en toepasselijk label:
De cadeaus zijn inmiddels weggeven maar ik word nog helemaal vrolijk als ik er aan denk hoe leuk het was om dit te maken!
Enne...die geweldige sportauto op de oprit waar dit artikel mee begon is ook een grap...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten