dinsdag 10 maart 2015

In de tuin en tuinzilver

Heel voorzichtig ben ik al aan de slag geweest in de tuin.
Verwacht de komende tijd geen tuinblog want het ontbreekt mij aan groene vingers!
Omdat er wat moest gebeuren met de hortensia's heb ik op Internet
opgezocht wat te doen.

Volop video's waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je hortensia's moet snoeien. Ik waag een poging....
foto: www.mijntuin.org

Dit is de aanblik van de afdeling hortensia's in onze tuin.


Het valt niet te ontkennen dat ze de afgelopen zomer weelderig hebben gebloeid!
Op Internet las ik dat vóór 1 maart de hortensia's gesnoeid moeten zijn. Dan komt deze informatie iets aan de late kant maar ik vraag mij af of hortensia's zo bij de tijd zijn dat ze zich hieraan storen....

De filmpjes op Internet laten duidelijk zien dat er net onder de uitgebloeide bloemen gesnoeid moet worden.
De takken die helemaal uitsteken en dreigen om te vallen kunnen zelfs heel kort worden gesnoeid.
Ik ga lekker aan de slag en even later heb ik al een emmer vol met uitgebloeide bloemen en uitstekende takken.


De hortensia's zien er al een stuk frisser uit:



En vertonen zelfs al flinke knoppen.
Ook een narcis laat zich van zijn beste kant zien. Het voorjaar is wat mij betreft begonnen:


Omdat ik bijna niet kan wachten om weer van de zon te genieten in ons "huisje buiten",


zie ik daar een kaarsenstandaard staan die wel een opfris- én schoonmaakbeurt kan gebruiken.

De glazen stolp zet ik in een emmertje met warm water waaraan ik wat glansmiddel voor de vaatwasser toevoeg.
De ijzeren standaard schuur ik licht op en ondertussen bedenk ik welke kleur deze moet krijgen.
In de schuur vind ik een spuitbus met zilverkleurige verf. 



Geweldig! Deze zomer geen tafelzilver in huis maar tuinzilver buiten!
Zo handig als ik ben in de tuin zo handig ben ik ook met verven. Vaak zit er meer verf op mijn handen dan op het voorwerp dat geverfd moet worden. Wat een uitkomst is de spuitbus voor mij. 

 
Omdat er in ons "huisje buiten" als wat roze accenten zijn koop ik een roze kaars en zie hier...het eerste tuinzilver is een feit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten