dinsdag 17 maart 2015

Workshop met muurvuller

De voorjaarsvakantie was voorbij. Ik had een vrije dag van het Fruytier in Uddel en dat betekende weer een auto op de oprit! Die kans laat ik niet onbenut om de wijde wereld in te trekken. Ditmaal een reisje naar Vianen.

www.straatkaart.nl
De plaats waar we 13 jaar hebben gewoond. Ik bezocht daar een vriendin en we zijn heerlijk aan het fröbelen geweest met een prachtig eindresultaat!

We begonnen de dag rustig met koffie en een heerlijke Haantje Pik (Barneveldse specialiteit!)
www.bakkerijdevries.nl

Daarna was het tijd om aan de slag te gaan. Ik had deze potten meegebracht.


Met behulp van een schuursponsje besmeerde we de potten met muurvuller uit de Action.



De potten moeten nu drogen voordat we ze verder kunnen behandelen. Deze "wachttijd" gebruiken we om de Kringloop in Nieuwegein te bezoeken.
Als we daar vandaan komen besluiten we om eerst te lunchen. Verzadigd en verkwikt vervolgen we onze "workshop".
De potten zijn helemaal opgedroogd.


Schuur de pot licht op zodat hij lekker glad aanvoelt.


De potten worden nu geverfd met een muurverf en direct bestrooid met bloem.



 
De bloem inwrijven in de verf met een stuk keukenpapier.
En dan is de pot klaar!
Zo ging 'ie mee naar Vianen:

En zo kwam 'ie mee terug:
 
 
Zo is de pot die ik ooit op een rommelmarkt had gekocht en na verloop van tijd in de schuurkast belandde weer terug in huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten